Canep w Moskwie - canep

Temat: Dotacje unijne na działalność.
znalazłam przykładowy projekt może sie przyda jeszcze komuś bo ja z niego skorzystam
  REALIZACJA PROJEKTU

Skąd firma czerpała informacje o tym, jak prawidłowo przygotować i zrealizować projekt?
Internet, urzędy i instytucje publiczne.
Kto przygotowywał dokumenty aplikacyjne?
Firma całkowicie samodzielnie
Dokumentacja aplikacyjna
Pierwszy wniosek składaliśmy we wrześniu 2005 roku, cała dokumentacja była bardzo obszerna łącznie ok. 120 stron:
- wniosek ok. 13 stron
- biznes plan 25 stron
- oraz 24 załączniki. Wszystko to przygotowane w oryginale i 2 kopiach.
Na szczęście dla przedsiębiorców procedury zostały uproszczone i już w kolejnym konkursie tj. marzec 2006 na etapie składania wniosku dokumentacja została okrojona. Składaliśmy wniosek, biznes plan i tylko 7 załączników. Pozostałe były donoszone w momencie pozytywnej decyzji, przed podpisaniem umowy dotacji.
OPIS PROJEKTU
Celem projektu było rozpoczęcie nowej działalności gospodarczej w postaci „Salonu odnowy SPA” . Projekt pozwolił na wdrożenie nowoczesnego sposobu funkcjonowania jak i nowego wyposażenia nowopowstałego mikroprzedsiębiorstwa, a w konsekwencji utworzenie salonu spełniającego standardy europejskie.
Przesłanką do realizacji projektu było: wzrastające zapotrzebowanie na ochronę zdrowia przez społeczeństwo w czasach wzmożonej pracy zarobkowej; akceptacja projektu przez przyszłych klientów, co zwiększy możliwość dalszych inwestycji w urządzenia i produkty terapeutyczne.
Aby osiągnąć wszystkie zakładane cele realizacja projektu przebiegała według następującego planu:
1. Analiza potrzeb i nakreślenie koncepcji salonu odnowy SPA:
a) nakreślenie planu architektonicznego w tym: ilość sal zabiegowych, szatnie, toalety aranżacja wnętrz
b) stworzenie listy zabiegów i kuracji
c) wybór urządzeń do salonu uwzględniając funkcjonalność i wymogi techniczne.
2. Modernizacja pomieszczeń, w których będzie się mieścił salon odnowy SPA, poprzez wykonanie i montaż kabin prysznicowych (wykonanie instalacji, położenie glazury,montaż baterii) - nie stanowi wydatku kwalifikowanego
3. Zakup urządzeń i wyposażenia do salonu takich jak: Kapsuła SPA- nowa, Sauna sucha fińska - nowa, Sauna na podczerwień infrared – nowa, Sauna mokra parowa – nowa , Urządzenie Briarritz do hydromasażu stóp - nowe, Solarium – używane, Fotel kosmetyczny – nowy, Kombajn kosmetyczny – nowy, Urządzenie do peelingu kawitacyjnego – nowe, Łóżka do masażu – nowe, Wanna do kąpieli – nowa, Leżaki relaksacyjne – nowe, Zestaw do masażu kamieniami – nowy, Sterylizator – nowy, Stolik kosmetyczny – nowy.
4. Zakup nowego wyposażenia biurowego do salonu: Meble biurowe, Fotel biurowy, Szafki, Komplet wypoczynkowy, Komplet: stół konferencyjny i 8 krzeseł, Zestaw komputerowy- stacja robocza i monitor , Urządzenie wielofunkcyjne (drukarko – faks).
5. Zakup produktów kosmetycznych, które stanowiły bazę do świadczonych usług – wydatek niekwalifikowany
6. Budowa strony internetowej do komunikacji z klientem - nie stanowiła wydatku kwalifikowanego.
Który z etapów realizacji projektu był najtrudniejszy?
Rozliczenie projektu i wniosek o płatność.
Na czym polegały trudności w realizacji projektu? Jak firma sobie z nimi poradziła?
Realizacja projektu przebiegała bez większych zakłóceń, wszelkie wątpliwości związane głównie z procedurą wyboru dostawców (obowiązywała nas Ustawa Prawo Zamówień Publicznych) konsultowaliśmy w GARR S.A.
Na problemy napotkaliśmy w momencie rozliczania projektu. Po wysłaniu wniosku o wypłatę dotacji wraz z wymaganymi załącznikami, kilkukrotnie byliśmy wzywaniu do uzupełnień o kolejne nowe dokumenty. W rezultacie okres rozliczania dotacji znacznie się wydłużył, co spowodowało przesunięcie zwrotu środków na rachunek.
REZULTATY PROJEKTU
1. utworzenie salonu odnowy spełniającego standardy europejskie
2. świadczenie usług pielęgnacyjnych najwyższej jakości dzięki użyciu innowacyjnych urządzeń do zabiegów
3. zdobycie zaufania i lojalności klienta dzięki profesjonalnej i dyskretnej obsłudze w starannie zaaranżowanych wnętrzach – zadowolony klient wraca i generuje zyski
4. realizacja zakładanych planów sprzedażowych
5. wzrost zatrudnienia o 5 osób, co wpłynie pozytywnie na lokalny rynek pracy
6. utrzymanie rentowności salonu dzięki zatrudnieniu fachowego personelu
7. dostosowanie działań biznesowych do konkurencji na jednolitym rynku europejskim
8. podniesie zdolności inwestycyjnych aby stale móc doskonalić jakość usług i spełniać oczekiwania klienta
9. uatrakcyjnienie miejsca, gdzie zostanie zlokalizowana inwestycja, przyciągnięcie uwagi innych przedsiębiorców
10. nawiązanie współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami w zakresie dostawy sprzętu i obsługi serwisowej, drukarniami przygotowującymi materiały reklamowe
Źródło: forum.wzorki.info/showthread.php?t=243